Här blir det moduler för nyanlända i Habo! | Sverigedemokraterna i Habo

Här blir det moduler för nyanlända i Habo!

”Klicka på bilden för att få en förstoring”

En fråga som varit i hetluften under en längre tid. Är modullägenheterna vid korsningen Hjovägen/Kråkerydsvägen. Nu är det klart vem skall bygga och om allt går vägen skall dom stå färdiga runt november i år.

Dessa moduler är prioriterade för nyanlända och så har tanken varit hela tiden. Oavsett vad enskilda politiker påstås säga. Kommunen hade i ett första steg tänkt att bygga dom själv men på grund av kostnaden för byggnation och tidspressen så valde man att låta en privat aktör bygga. Något som kommer kosta kommunen mycket i längden. Utöver det så går kommunen in som garant och står för hela hyran på dom ca 20 lägenheterna i 6 år.

Utöver det så får företaget som skall bygga vid Hjovägen/Kråkerydsvägen möjlighet att bygga 2000kvm2 . Om det blir bostäder för endast nyanlända på västra solhöjden får tiden utvisa.

För vidare läsning så finns kommunstyrelsen kallelse nedan för vidare läsning. Modulerna ligger under §8. (länk) http://habokommun.se/contentassets/664a71e2b1574535a211349609b72aca/kallelser-2017/kallelse-och-handlingar-till-ks-170315_webb.pdf  § 8, Sidan 27-31.

Olle Moln Teike SD Habo. Ersättare i kommunstyrelsen Habo.